Grupa Nr V Kraina Koziołka Matołka

Temat Miesiąca

Kwiecień

TEMATYKA :

I. „Wiosna na wsi”
II. „Dbamy o przyrodę”
III. „Polska - moja ojczyzna Projekt edukacyjny: „Pszczoła”


Wiersz:
„Pracowite pszczółki” Olga Adamowicz

Pszczoła to jest owad mały,
ale za to doskonały.
Ona w ulu dom swój ma
i pracuje tam co dnia.
Zapyla kwiaty, ciężko pracuje,
ludzi miodkiem obdarowuje.
W lesie, w powietrzu czy też na łące,
możemy spotkać pszczółek tysiące.
Ciągle latają, nektar zbierają
i wiele siły do pracy mają.
Z zebranym nektarem,
z zachwytu wielkiego,
wracają pszczółki do domu swojego.
Każda to pszczółka jest pracowita,
żadna nie próżnuje,
produkuje dla nas miodek
i ciężko pracuje.
A my miodek ten lubimy,
szybko go zjadamy,
przez co zdrowsi się czujemy
i dobre humory mamy.




Piosenka:
„Nasza planeta Ziemia”

1. Życie na Ziemi może być piękne,
gdy tylko o Ziemię zadbamy.
Kiedy będziemy się o nią troszczyć,
gdy tylko ją posprzątamy.

Ref.: Ziemia to nasza planeta,
to nasze miejsce na świecie.
Chcemy, by wszyscy tu żyli
zdrowo, bezpiecznie i pięknie.

2. Nasza zielona planeta Ziemia
wciąż daje nam wszystkim schronienie –
czyste powietrze i czystą wodę,
mieszkanie i pożywienie.

Ref.: Ziemia to nasza planeta...

3. Dziś napiszemy do wszystkich ludzi
list, aby o Ziemię wciąż dbali.
By posprzątali lasy i morza,
nasz wspólny dom szanowali.

Ref.: Ziemia to nasza planeta...



Aktywność dziecka na podstawie przewidzianych działań w kwietniu:

● szanowanie potrzeb innych, bycie empatycznym;
● podejmowanie prób samodzielnego rozwiązania problemu;
● czerpanie radości i satysfakcji z przebywania na łonie natury.
● samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie;
● wykorzystanie sytuacji dnia codziennego do nabywania umiejętności samooceny;
● pełnienie w każdej sytuacji roli słuchacza i mówiącego;
● poznanie znaku graficznego litery H, h,
● próby samodzielnego czytania;
● formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji;
● wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, liczenie ich, układanie wypowiedzi, np. na temat obrazka, składającej się z określonej liczby zdań;
● wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;
● rozpoznawanie liter pisanych;
● rozwiązywanie zadań tekstowych na temat znanych dzieciom sytuacji

Strona Główna

Back to Top